Ш ефът на дизайна Дейвид Дюранд потвърди, че Sandero няма да се превърне в мини-SUV като новия Citroën C3, а ще запази конвенционалната си хечбек каросерия, макар дизайнът да бъде повлиян от този на Duster и Bigster.
Очаква се през 2027 г. следващото поколение Sandero да бъде тежка еволюция на настоящия модел, оставайки на платформата CMF-B на Renault Group. Това ще позволи да се запази настоящата ДВГ гама, но като бъде добавена и изцяло електрическа версия.
Говорейки пред Autocar на автомобилното изложение в Брюксел, шефът на дизайна на Dacia Дейвид Дюранд призна, че докато дизайнерският език на марката е все по-повлиян от офроуда, няма планове Dacia да се превърне в SUV марка и това няма да доведе до качване на Sandero на кокили.
Мисля, че нещо, което е важно за нас и за Sandero, е да не се излагаме на показ твърде много. Това е много сериозна и добре направена кола и пасва на много клиенти така.“
„Не е толкова лесно да се правят иновации за всеки тип каросерия, а хечбекът е много добре познат на клиентите и това е, от което те се нуждаят: кола, която има много простор, което наистина е част от ДНК-то на Dacia.“
Дюранд допълва, че по-високият Sandero Stepway с офроуд излъчване се разглежда като почти напълно отделен модел от стандартното Sandero и е важно да се запази това разграничение в следващото поколение. „Забелязахме, че собствениците на Sandero не се колебаят относно Stepway. Те идват да купят Sandero, а хората, които идват за Stepway, изобщо не обмислят Sandero.“
Дюран подсказа, че електрическият Sandero няма да изглежда съществено по-различен от бензиновия автомобил. Освен това намекна за възможността концепция да бъде показана преди окончателния производствен дизайн – но това едва ли ще бъде тази година.